H74
GEVELONDERHOUDINSTALLATIE
Aesa Nederland BV
​
AESA Nederland is opgericht in 2008 om de Nederlandse, Belgische en Scandinavische
markt te voorzien van gevelonderhoudinstallaties.
Elke gevelonderhoudinstallatie is ontworpen om een oplossing op maat te bieden voor de geometrische complexiteit van elk gebouw en gevelsysteem.
Met het beste toegangssysteem voor steeds complexere infrastructuren, leveren we een product op maat dat een specifieke oplossing biedt met een hoge toegevoegde waarde, in
nauwe samenwerking met architecten, bouwbedrijven en ontwikkelaars; gebruikmakend van onze enorme technische capaciteit en uitgebreide expertise om een van de veiligste beschikbare apparatuur te bieden. AESA Nederland is gespecialiseerd in complexe gebouwen tot mega hoge torens die het volledige proces bestrijken, vanaf het voorlopige ontwerp, engineering & ontwikkeling van het product, fabricageproces, assemblage & testen, transport tot aan de installatie.
AESA Nederland maakt voor de levering van de railbanen gebruik van KOK Metaal uit Genemuiden. Deze firma heeft al meer dan 35 jaar ervaring in de produktie van railbanen.
De montage van de railbanen en de installatie van de gevelonderhoudinstallatie gebeurt door eigen monteurs, die al meer dan 20 jaar ervaring hebben in het monteren van railbanen en het installeren van gevelonderhoudinstallaties.
Hierdoor is de kwaliteit van de montage van de railbaan en gevelonderhoudinstallatie geborgd.
AESA NEDERLAND BV
PRODUCTEN
Dakwagen type A-01
​
De dakwagen is elektrisch verrijdbaar over een dubbelbaans railsysteem.
De bovenwagen is middels een elektrisch aangedreven draaikrans gemonteerd op de onderwagen.
De aan de bovenwagen gemonteerde arm kan hydraulisch op- en aftoppen waardoor de afstand tussen de gondel en gevel kan worden gevarieerd.
Aan het uiteinde van de arm bevindt zich een elektrisch verdraaibare evenaar waaraan de gondel is opgehangen.
De dakwagen is verzinkt en gecoat (C4 kwaliteit) in een n.t.b. ral kleur.
De omkasting van het lierwerk en de beplating van de gondel zijn naturel geanodiseerd.
De gehele installatie voldoet aan de huidige regelgeving en is voorzien van CE markering.
Dakwagen type A-10
​
Deze installatie is uitermate geschikt voor het gebruik in smalle doorgangen, op bestaande railbanen (vervanging) en gebouwen waar geen grote belastingen op het dak mogelijk zijn. De dakwagen is elektrisch verrijdbaar over een dubbelbaans railsysteem. De aan de bovenwagen gemonteerde armen kunnen hydraulisch op- en aftoppen waardoor de afstand tussen de gondel en gevel kan worden gevarieerd. De besturing voor het rijden, lieren, en toppen kan zowel vanuit de gondel, als vanaf de dakwagen worden bediend en is uitgevoerd met degelijke relaistechniek en alle noodzakelijke beveiligingen.
Het lierwerk is voorzien van 4 gegroefde trommels en een gedwongen wikkeling door middel van een oscilleerspindel. Hierdoor is het correct opwikkelen van de staalkabels gegarandeerd. De dakwagen is verzinkt en gecoat (C4 kwaliteit) in een n.t.b. ral kleur. De omkasting van het lierwerk en de beplating van de gondel zijn naturel geanodiseerd. De gehele installatie voldoet aan de huidige regelgeving en is voorzien van CE markering.
Dakwagen type A-25
​
Deze dakwagen is voorzien van een enkele arm en bevat alle technologie voor het bereiken van gevels die we hebben ontwikkeld in de projecten waaraan we hebben deelgenomen, bijvoorbeeld: verticale telescopische mast of schaarconstructie om de machine te verbergen wanneer deze niet in gebruik is, telescopische armen tot 5 trappen, materiaaltakel voor het heffen van zware lasten (tot 1.000kg), pantograafgondels om terugliggende gevels (tot 11 meter) te bereiken, gondels tot 10 meter breed, elektronische programmering, enz. De gehele installatie voldoet aan de huidige regelgeving en is voorzien van CE markering, waardoor de veiligheid is gewaarborgd.
Zelfhijsende Gondel
​
Gondelinstallaties zijn er in diverse uitvoeringen. Gondelinstallaties worden opgehangen aan monorailbanen, dakwagens en/of dakbalken.
Aesa Nederland B.V. heeft twee verschillende soorten gondels. De Zelfhijsende gondel en de Pantograafgondel.
Voor het hijsen en dalen van de gondel worden één of twee stuks elektrisch aangedreven tractietakels toegepast. De staalkabels worden hierbij op elektrisch aangedreven staalkabeltrommels gewikkeld
Pantograafgondel
​
Gondelinstallaties zijn er in diverse uitvoeringen. Gondelinstallaties worden opgehangen aan monorailbanen, dakwagens en/of dakbalken.
Aesa Nederland B.V. heeft twee verschillende soorten gondels. De Zelfhijsende gondel en de Pantograafgondel.
Voor de veiligheid is de gondel onder meer voorzien van een hoge snelheidsrem en overlast inrichting.
De gondels worden uitgevoerd in een één- of tweepersoonsuitvoering waarbij de lengte varieert van 1 tot 15 meter.
AESA
Vrijopgelegde railbaan
​
De meest gebruikte railbaan wordt vrij op het dak gelegd. Op het dak worden granulaat tegels geplaatst met daarop betonnen raildragers. Hierop wordt het railprofiel gemonteerd.
Verankerde railbaan
​
De railbaan kan ook aan het dak verankerd worden. Stalen railbaansteunen worden aan de betonvloer verankerd en door de dakdekker in het dak ingeplakt. Op de railbaansteunen wordt het railprofiel gemonteerd.
Monorailbaan
​
Dit is een enkel aluminium railprofiel opgehangen aan stalen wand of plafondsteunen. De monorailbaan wordt voornamelijk gebruikt voor hangladder- en gondel installaties.
AESA
AESA