DE SOUDAL GROEP BOUWT AAN DE TOEKOMST
De Soudal Group is Europa’s grootste onafhankelijke producent van lijmen, kitten en purschuimen voor zowel de vakman als de particuliere gebruiker. Het Belgische familiebedrijf uit Turnhout, dat in 1966 door Vic Swerts werd opgericht, is inmiddels uitgegroeid tot een internationale speler en expert in chemische bouwspecialiteiten. De Soudal Group produceert producten voor eigen merken en private labels in 7 groepen: siliconen en andere kitten, PU-schuimen, lijmen, hybride polymeren, technische aerosols en bouwchemie. Met de eigen merken focust de Soudal Group zich op 3 marktsegmenten: bouw, industrie en retail.
FEITEN & CIJFERS De Soudal Group heeft 24 productielocaties in 5 werelddelen, 77 verkoopkantoren en exporteert naar meer dan 140 landen met ca. 4.000 medewerkers wereldwijd. In 2021 rolden er maar liefst 270.000.000 kokers en 110.000.000 bussen schuim van de band en haalden we een omzet van €1,080 miljard. Een jarenlange visie op innovatie - met aanzienlijke investeringen in R&D - én aanpassingen aan lokale marktbehoeften legden de basis voor het succes van de Soudal Group.
DUURZAAMHEID
Wij waren al met energiebesparing bezig, lang voordat het de wereldwijde zorg werd die het vandaag is. De Soudal Group is een voorloper bij de ontwikkeling van producten om duurzaam te bouwen en die veilig zijn voor mens en milieu. Door de modernste productietechnologie worden energie-, watergebruik en de reststoffen beperkt. Het welzijn van medewerkers is daarbij vanzelfsprekend. Sinds 1966 is onze baseline “BUILD THE FUTURE”. Al meer dan 30 jaar pakken we de klimaatuitdaging aan door onze ecologische voetafdruk te verkleinen via optimalisatieprocessen op drie verschillende niveaus: energie, materialen en verpakkingen. Laten we dat eens bekijken!
INNOVATIE
Het onderzoek voor en de ontwikkeling van nieuwe producten, producttechnologieën en productiemethoden zit in onze genen. Een team van hooggekwalificeerde onderzoekers, ingenieurs en technici is voortdurend bezig met de ontwikkeling van nieuwe producten en toepassingen die zijn aangepast aan de specifieke behoeften van de klanten in elk land. Hieruit zijn ook enkele baanbrekende innovatieve producten voortgekomen die de marktpositie van Soudal helpen te verstevigen, zoals bijvoorbeeld de nieuwste HMX technologie in 2022. Innovatie is daarmee de motor voor de organische groei van de Soudal Group.
SPONSORING
“Het belangrijkste doel van sportsponsoring is het genereren van naamsbekendheid en het veranderen van het imago van het merk."
Deze quote van Lagae beschrijft perfect de belangrijkste redenen waarom Soudal enkele jaren geleden besliste om actief een aantal sporten te sponsoren. De basiswaarden van Soudal: hard werken, doorzettingsvermogen en beter zijn dan je concurrenten, vind je ook terug in deze sporten.
In 2011 werd Soudal t-shirtsponsor van Westerlo, een eersteklas voetbalclub in de Belgische eredivisie. Enkele jaren later raakte Soudal betrokken bij een aantal veldritevenementen, die aan populariteit wonnen. Deze relaties waren voornamelijk gericht op de Belgische markt.
Op basis van de positieve reacties en de toegenomen bekendheid van het merk Soudal op de Belgische markt, tekende men in 2014 een 6-jarig contract met een Belgische World Tour-ploeg. Sinds 2015 vertegenwoordigde de Lotto Soudal wielerploeg het bedrijf op alle grote internationale wedstrijden. Vanaf 2023 is Soudal de officiële sponsor van de heren- en dameswielerploeg Soudal Quick-Step en AG Insurance Soudal Quick-Step!
Houtstraat 23
6001 SJ
Weert
076-5424901 nederland@soudal.com www.soudal.com
Comments